Albo d’Oro 2016

The Autor Empusae

RFF XVII 2016 THE WINNERS

THE EXPERT JURY PRIZE RFF XVII, by a majority of 5 out of 6, has been awarded to Empusae for the soundtrack to La Coquille et le Clergyman.

“A creative example of the fusion of music and sound which opens new possibilities for the art of film. A coherent construction of sounds which implies and proposes apparently opposing feelings such as drama and irony; a perfect fusion”

PREMIO DELLA GIURIA ESPERTI RFF XVII, con una maggioranza di 5 su 6 viene indicato come vincitore Empusae con la colonna sonora per La Coquille et le Clergyman.

“Un creativo esempio di fusione di musicazione e sonorizzazione, che apre nuove vie di fruizione al film. Una coerente costruzione di suoni che implica e suggerisce sentimenti anche antinomici come il senso di dramma e di ironia; una perfetta fusione di funzionale creatività”

FILM LINK–> https://www.youtube.com/watch?v=dZgRQKA_n5E

Film clip


menzione per Häxan

“Una vera ricerca in profondità per creare una ambientazione sonora ricca e intensa. Un commento musicale che lascia il giusto spazio alle immagini, le lascia respirare e permette a chi osserva di assimilare bene ciò che il film racconta in questa sospensione tra narrazione di storie di personaggi, esplorazione visiva di un immaginario ancestrale e documentario storico/antropologico/politico/sociale.”

special mention for Häxan

“A genuinely profound search resulting in the creation of a rich, intense atmosphere of sound. A musical commentary which leaves perfect space for the images, giving them room to breathe and allowing the spectator to absorb what the film reveals in its amalgamation of narration of its characters’ stories, visual exploration of an ancestral collective imagination and historical/anthropological/political/social documentary.”


PREMIO DELLA GIURIA AUTORI/EX RIMUSICATORI RFF XVII : motivazione

The author Matti Bye

All’unanimità la giuria degli autori ha votato Häxan con la colonna sonora di Matti Bye.

“La soundtrack realizzata da Matti Bye per il film “Häxan” si è distinta per la capacità di espandere al massimo grado i contenuti delle varie sequenze filmiche compenetrandone intimamente il tema, l’atmosfera suggerita e i vari elementi che ne animano le scene. La trama musicale realizzata, pur assicurandosi l’omogeneità linguistica, spazia tra liberi accenni motivici altamente evocativi e parti musicalmente più compiute in un flusso incantatorio composto di sequenze di ampio respiro, ma senza avvertibili cali di tensione espressiva.”

THE AUTHORS’ JURY PRIZE RFF XVII: decision statement

By unanimous decision, the Authors’ Jury has voted for Häxan with the soundtrack by Matti Bye.

“Matti Bye’s soundtrack for the film “Häxan” stood out for the way it enhanced the content of the film’s sequences to maximum effect, intimately complementing the theme, atmosphere and various elements in the scenes. The central musical theme, while remaining consistent, ranges between highly evocative free allusions and thematic uniformity in a bewitching flow of wide-ranging sequences, without ever losing expressive tension.”

Film clip


Premio del Pubblico/The prize of the public: Doriana Legge VS Cenere


Premio “Effetto Notte” Prize: Samuele De Marchi VS Anemic Cinema